Zsírfogyasztás fogyáshoz, Magas triglicerid - zsírfogyasztás nélkül


Keress receptre vagy hozzávalóra

A nemek között számtalan különbözőséget tudunk felmutatni, mint ahogyan a makrotápanyag szükséglet is az! A férfiak szervezete inkább a szénhidrátokat használja energiaforrásként, míg a nők esetében a zsírokra nagyobb szüksége van a testnek.

A zsírfogyasztás elkerülése önmagában még nem garancia a fogyásra. Éppen ellenkezőleg: óriási veszélyeket is rejteget, hiszen zsírok nélkül anyagcserénk nem működik megfelelően. Tény, hogy a túlzott zsírfogyasztás elhízáshoz vezethet. Statisztikák tanulsága szerint naponta átlagosan mintegy száz grammnyit pumpálunk magunkba belőle, s ez soknak számít, hiszen grammonként kilenc kilokalóriát tartalmaz, többet mint bármely más tápanyag. Emellett — a komplex szénhidrátokkal ellentétben, amelyek 4,2 kilokalóriát tartalmaznak grammonként — nem váltanak ki hosszútávú telítettség érzést, s a gyakori étkezések miatt az elfogyasztott zsírmennyiséget szervezetünk könnyen raktáraiba küldi.

Igen nagy a valószínűsége, hogy nem egy fogyókúrába fogtál már bele. Gondold végig, milyen tényezőket vettél figyelembe minden egyes alkalommal… Jobb esetben kitértél az edzés mennyiségére és intenzitására, az egészségi állapotodra, ételintoleranciádra, esetleges allergiákra, valamint a céljaidra.

davina 30 napos zsírégető dvd vélemények

Azonban lehet, hogy eddig egy dolgot még nem vettél figyelembe, azt, hogy nő vagy! Miért használ a női szervezet több zsírt?

a fogyás segíti-e az ovulációt

A nők és férfiak teste különbözik egymástól, mind a testmagasság, testsúly, izom-zsír arány és összetétel, valamint a hormonok szempontjából. Számtalan kutatásban kitértek már a nők és a férfiak teljesítménynövelésében való eltérésekre, viszont a táplálkozási, ezen belül is leginkább a makrotápanyagok szükségleteire kevésbé. Pedig fontos, hiszen azok a nők, akik rendszeresen sportolnak sokkal több előnyét élvezhetik a zsírok fogyasztásának.

A zsírfogyasztás tilos a fogyókúra alatt?

A testnek van egy olyan csodálatos képessége, hogy mind a szénhidrátokat, mind pedig a zsírokat képes energiaforrásként felhasználni. Az, hogy melyikhez nyúl elsődlegesen függ az edzés intenzitásától, illetve a nemtől. Az energiaforrás meghatározása leginkább a légzéscsere arányától RER függ.

Amennyiben a RER értéke magas, akkor a szervezeted a szénhidrátokra támaszkodik elsősorban, ha viszont alacsony, akkor a zsírokat használja. Egyes kutatások eredményeiből kiderült, hogy — férfiakkal összehasonlítva zsírfogyasztás fogyáshoz a nőknél kisebb RER érték mutatható ki mind alacsony, mint pedig magasabb intenzitású edzések során.

Ez pedig arra utal, hogy a nők szervezete edzés során sokkal inkább a zsírokat használja energiaforrásként, mintsem a szénhidrátokat. Mit befolyásolnak a hormonok? A női nemi hormonok, mint a progreszteron és az ösztrogén szintén befolyással vannak a zsír- és szénhidrát anyagcserére. Pontosabban ezek a hormonok növelik a zsírok tüzelőanyagként való felhasználását edzés során, főleg abban az esetben, ha nem a legnagyobb intenzitással végzed.

d4 zsírégető mellékhatások

Innentől pedig ésszerű, mivel ezek a hormonok sokkal nagyobb koncentrációban vannak jelen a női testben, így a zsírfelhasználásra gyakorolt hatásuk is jelentősebb, mint férfiak esetében. A harmadik dolog, ami szintén ide tartozik, a női szervezet zsírraktárai. A nőknek sokkal nagyobb intramuszkuláris zsírraktáraik vannak, amelyek energiaforrást jelentenek a hosszabb, intenzívebb edzések során. Az I-es zsírfogyasztás fogyáshoz izomrostokat pedig  sokkal több intramuszkuláris zsírraktárak jellemzik.

Zsírfogyasztás fogyáshoz. Ezek is érdekelhetnek

Sőt, a hormonérzékeny triacilgliceril-lipáz HSLamely segíti az intramuszkuláris zsírok lebontását, nagyobb aktivitást mutat nők esetében, hiszen nagyobb mennyiségben vannak jelen az I-es típusú izomrostokban. Természetesen még több kutatásra van szükség ahhoz, hogy feltárhassuk a női és férfi szervezet közötti különbségeket, de ezek az alapok elegendőek ahhoz, hogy kimondhassuk, a dr liu fogyás költsége szervezete sokkal felkészültebb a zsírok energiaforrásként való alkalmazásra.

Pedig a zsírnak ugyanolyan fontos szerepe van a kiegyensúlyozott táplálkozásban, mint a fehérjéknek, vagy a szénhidrátnak. Zsírokra az idegsejteknek is nagy szüksége van. Miért fontosak még a zsírok? A zsírok juttatják át a bélfalon a zsírban oldódó vitaminokat A-, E- D- és K-vitamint  és esszenciális zsírsavakat. A kalcium és a D-vitamin zsír segítségével tud beépülni a szervezetbe.

És, hogy mit jelent a szükséges zsírfogyasztás? Egy egyszerű példa esetében, kalória bevitelénél jelentsen ez 44 g zsírbevitelt naponta. Használd Te is energiaforrásként az egészséges zsírokat szénhidrátok helyett!

  1. Hiv és súlyos fogyás
  2. Zsírfogyasztás fogyáshoz Alultápláltságot jelent.
  3. Magas triglicerid - zsírfogyasztás nélkül - Fogyókúra, egészséges táplálkozás
  4. Fogyókúrázók, figyelem!
  5. Fogyókúrázók, figyelem! A zsír még a cukornál is veszélyesebb a vonalainkra! | kulcsrakeszlakasfelujitas.hu
  6. Mellbimbó zsírégető
  7. Kobra fogyás

Determinants of fat oxidation during exercise in healthy men and women: a cross-sectional study. Journal of Applied Physiology, 98 1 Steffensen, Fogyás arczsír. H, Roepstorff, C. Myocellular triacylglycerol breakdown in females but not in males during exercise. Green, H. Male and female differences in enzyme activities of energy metabolism in vastus lateralis zsírfogyasztás fogyáshoz.

Fogyókúrázók, figyelem! A zsír még a cukornál is veszélyesebb a vonalainkra! MME A zsír a korábban gondoltnál nagyobb mértékben járulhat hozzá a túlsúly kialakulásához, állítják kutatók egy friss közleményben. Vajon ez megváltoztat mindent, amit az utóbbi években az elhízásról és a fogyókúráról gondoltunk? Érdekes tanulmány látott napvilágot pár nappal ezelőtt a Cell Metabolism című szaklapban: a skóciai Aberdeen-i Egyetem és a Pekingben működő Kínai Tudományegyetem Genetikai és Fejlődésbiológiai Intézetének kutatói állatkísérletek alapján is úgy találták, hogy a zsírban dús étrend magasabb energiafelvételhez, valamint elhízáshoz vezet.

Journal of the Neurological Sciences, 65 3 Staron, R. Skeletal muscle adaptations during early phase of heavy-resistance training in men and women. Journal of applied physiology, 76 3 Horton, T. Fuel metabolism in men and women during and after long-duration exercise. Journal of Applied Physiology, 85 5

fogyjon több testsúly alatt