Az alváshiány akadályozza a fogyást, Így aludd karcsúvá magad - Lakatos Zsanett


súlycsökkenés ikrek szülés után hogyan fogyhatnak el az elfoglalt anyukák

Hétköznapi megfigyelés, hogy a normál alvási ritmus felborulása befolyásolja táplálkozásunkat. Aki nem alszik eleget, többet nassol, igényli a kalóriadús rágcsálnivalókat. Régóta ismert tény, hogy alvásunk és táplálkozásunk bonyolult idegrendszeri és hormonális kapcsolatokon keresztül kölcsönhatásban vannak.

A kutatások az utóbbi húsz évben derítették fel azt a két hormont, melyek nagymértékben felelősek […] Hogyan befolyásolja az alvás az étvágyat? A kutatások az utóbbi húsz évben derítették fel azt a két hormont, melyek nagymértékben felelősek az alvás és étvágy összefüggéséért. Kevés alvás esetén szintje csökken.

nopal kaktusz fogyás áttekintés fogyás veszély ky

Ez a hormon befolyásolja a hipotalamusz köztiagynak a talamusz alatti részén található, vékony agyállományból álló lemez jóllakottság-központjának működését is.

Ha nem alszunk eleget, nem csak az alváshiány akadályozza a fogyást fokozódik, hanem anyagcserénk is lassul az alacsonyabb leptinszint következtében.

Alvás és hízás:van összefüggés?

Érdekes megfigyelés, hogy kövér embereknél, a megnövekedett zsírsejt állomány miatt a leptin termelés egyensúlya felborul. Hiperleptinémia túl magas leptinszin következtében csökken a hipotalamusz  sejtjeinek leptinérzékenysége, ez pedig gátolja a jóllakottság-központ működését.

a pisilés sokat okozhat fogyást hím férfiak fogyása

Így az elhízottak, hiába esznek egyre többet, nem jelentkezik a jóllakottságérzésük, ráadásul anyagcseréjük is lassul. Az éhségérzetet fokozó ghrelin hormon szintje megemelkedik a kevés alvás következtében. A hipotalamusz éhségközpontját ingerli ez a hormon, mely az üres gyomorból szabadul fel. Ördögi kör alakulhat ki a kevés az alváshiány akadályozza a fogyást, több evés, leptin, illetve ghrelin arány felborulásának következtében.

Mivel a többlet zsírsejtállomány több leptint termel, mely akadályozza a gherlin megfelelő termelődését, a hipotalamusz éhségközpontjának sejtjei túlzottan érzékennyé válnak a gherlinre.

A kialvatlanok jobban híznak!

Így már kevesebb hormonmennyiség is heves éhségérzetet okoz, és a táplálkozást nem követi a jóllakottságérzés kialakulása. Ezért híznak az amúgy is túlsúlyosak, annak ellenére, hogy mindig éhesnek érzik magukat.

Az alváshiány következtében a növekedési hormon és tesztoszteron szintje is csökken, és ez további zsírraktározást eredményez.

hogy elveszíthetem a lábam zsírját fogyhatok focival

Néhány megdöbbentő kutatási eredmény A University of Chicago és Stanford Egyetem kutatói egészséges férfiakat vizsgáltak. A két napos alvásmegvonásban részesülő csoport a csökkent leptin- és az emelkedett ghrelinszint következtében inkább kívánta a magas szénhidráttartalmú, kalóriadús ételeket, mint az eleget alvó kontrollcsoport.

A következő kutatások arra is fényt derítettek, hogy a rendszeres alváshiánnyal küzdőknél, nem csupán alacsonyabb leptin- és magasabb ghrelinszint volt jellemző, hanem testzsírszázalékuk is magasabb volt.

A tartós alváshiány komoly betegségeket okozhat

Nem meglepő. Az alvási apnoe, melynek legismertebb tünete a tartós horkolás, felhorkanás, nyugtalan alvás, a leggyakoribb alvás-ébrenlét zavar.

Minden, amit az alvászavarok okozta teljesítményromlásról tudni kell

Alvásfüggő légzészavarnak is hívják, ez a betegség összekapcsolható az elhízással. A szakemberek szerint ismét kölcsönös összefüggésekről, egymást felerősítő folyamatokról van szó. Az alvási apnoésokra jellemző nem kielégítő alvás következtében,a leptin — ghrelin egyensúly felborulása további hízáshoz vezet.

Forrás: Medipress Mindenki tudja, hogy az alvás és a hízás összefügg, de hogyan? Az alábbiakban sorra vesszük a szakértők magyarázatait arra, miért akadályozza az alváshiány a fogyást és az egészséges testsúly megőrzését. Kevesebb alvás, kevesebb zsírégetés Az American Journal of Clinical Nutrition szaklapban megjelent tanulmányban férfiak egy csoportját kérték arra, hogy aludjanak 12 órát egy éjszaka. A következő éjjelen nem alhattak, és másnap reggel kiadós reggelit fogyasztottak.

A sikeresen kezelt alvási apnoésok képesek lefogyni, és helyrebillen az alvás-ébrenlét-éhség-jóllakottság egyensúlya is. Hogyan állíthatod helyre egészséges alvás — táplálkozás egyensúlyod? A kevés alvás következtében a leptin-ghrelin egyensúly felborulása azt jelenti, mintha a szervezet hiába igyekezne elmondani, hogy nincs szüksége táplálékra, ám az agy nem kap üzenetet. Szervezetednek elegendő, körülbelül 8 óra alvásra van szüksége — egyéni eltérések persze lehetnek.

Ha fáradtnak érzed magad, inkább aludj, minthogy szénhidrát is kalóriadús ételekkel serkentsd szervezeted az ébren maradásra.

Sokan gondolják, hogy a kevés, nem kellően pihentető alvás, a stresszes életmód súlyvesztéshez vezet, ám valójában ennek épp az ellenkezője igaz. A svédországi Uppsala Egyetem kutatói által végzett epidemiológiai vizsgálatok szerint az elhízás és a 2-es típusú cukorbetegség kockázata magasabb azoknál, akik váltott műszakban dolgoznak, vagy krónikus alváshiányban szenvednek.

Már 2 napos alvásmegvonás is elegendő a természetadta hormonszint kibillenéséhez. Érdemes pótolni az alváshiányt. Reggelizni kell, ébredés után perccel.

Hizlal a kevés alvás! De hogyan?

Reggeli hatására a ghrelinszint csökken, az anyagcsere felpörög. Ha naponta ször eszünk, az kiegyensúlyozottan alacsonyan tartja a ghrelinszintet.

fogyott-e valaki az amitriptilinen hogyan lehet eltávolítani a zsírt a sertésszeletből

Ismert dolog, hogy lassan kell enni, mert a ghrelinszint csökkenéséhez, vagyis a jóllakottságérzés kialakulásához kb. Elalvás előtt azért sem szabad sokat enni, mert az alacsony ghrelinszint akadályozza azt az alvási fázist, melyben a leptin termelődik.

Így másnap éhesebben, lassúbb anyagcserével ébredünk. Fogyókúrád csak akkor lesz eredményes, ha ügyelsz az elegendő mennyiségű és minőségű alvásra. Ha a kevés alvás miatt a magas ghrelinszint felülmúlja a leptinszintet, elviselhetetlen éhséget fogsz érezni. Kapcsolódó cikkek.