Fogyás inaktív személy számára. A munkahely szerepe a fogyókúra sikerében


Fogyás kardióval?

Oct 17, · 4 min read A tipikus konditermi vendég esetében a cél általában a plusz kilók leadása — ennek eléréséhez pedig a bevett fitnesz-dogmák szerint hosszú, alacsony-közepes intenzitású kardióedzések szükségesek. Nem véletlen, hogy szinte minden teremben a futógépek és fogyás inaktív személy számára a legtöbbet használt eszközök, valamint a személyi edzők esetében is többnyire kimerül a túlsúlyos vendégek edzése abban, hogy egy órát könyökölnek a futógép mellett, miközben a kliens kocog egyet.

  • Az életveszélyes viktoriánus fogyókúra: a galandféreg-diéta Az életveszélyes viktoriánus fogyókúra: a galandféreg-diéta » Múlt-kor történelmi magazin » Hírek Hogy ez a nő elvesztette a fontot 2 év alatt, 5 lépés követésével Hány inches van 3 yard és 1 láb?
  • Fogyás clitheroe
  • Gajdács Ágnes belgyógyász-obezitológus Az ébren töltött idő meglehetősen nagy része munkavégzéssel telik, ezért nem lényegtelen, hogy a munkahely mennyire támogatja dolgozói egészségtudatos életmódját.
  • A látványos fogyás titka - Blikk Rúzs
  • Legjobb fogyni kb
  • Hatályos:
  • Tudtad, hogy eddig rosszul áztattad be főzés előtt a babot?

Azt már tudjuk, hogy az fogyás inaktív személy számára intenzitású kardióedzés zsírégető zónája finoman szólva sem nyugszik bombabiztos elméleti alapokon — de miért van vajon olyan sok túlsúlyos személy, aki az évek óta folytatott kardióedzések mellett sem volt képes formába kerülni?

Csak nekem tűnt fel, hogy mennyien futnak rendszeresen, akár félmaratoni-maratoni versenyeket is abszolválva, miközben testkompozíció szempontjából még átlagosnak is csak nagy jóindulattal tekinthetjük őket?

Csak én látok komoly túlsúllyal küzdő arcokat, ahogy már a sokadik kört szenvedik végig a héten a Margit-szigeten, miközben a mérleg szembesíti őket napról napra a csúf igazsággal? Vagy te is egy kardiónyuszi vagy, akinek a futógép a második otthona.

Működik a dolog?

A látványos fogyás titka

Úgy nézel már ki, mint egy fitneszmodell, vagy csak annyit mondhatsz el, hogy ledobtál tíz kilót, és egy számmal kisebb ruhákat hordasz? Sikerült kockás hasat varázsolnod magadra a rendszeres kardió segítségével, vagy megelégszel azzal, hogy repülőgépen nem kell két ülésre jegyet venned, hogy elférj?

Félreértés ne essék — a kardió egészségre gyakorolt jótékony hatása megkérdőjelezhetetlen tény. A szívnek és a keringési rendszernek szüksége van a rendszeres aerob tevékenységre. Akinek hobbija a futás, vagy versenyszerűen sportol, annál nyilván szintén más a kontextus — az ő edzésük merőben más jellegű, mint a futógépek népéé.

Ha azonban valakinek a célja az, hogy egy esztétikus fizikumot építsen, az rosszul teszi, ha a fókuszt a kardióra helyezi. Nyilván szót kell ejtenünk a táplálkozásról is.

fogyás inaktív személy számára

Maga a mozgás, edzés, önmagában kevés — legalább ugyanennyit számít az is, hogy mennyit és mit eszünk: ipari hulladékból nehéz rokokó kastélyt építeni.

A fogyáshoz elkerülhetetlen a napi átlagos kalóriamérleg elbillentése negatív irányba, amit érdemes részben fizikai aktivitással, részben a napi kalóriák számának csökkentésével elérni. Ami azonban ennél is fontosabb, hogy a cél ne úgy általában a fogyás legyen.

Nem megy a fogyás? Számoljunk!

Senki sem fog jobban kinézni, ha meglévő előzőleg inaktív személyeknél amúgyis csekély vázizomzatából veszít tömeget: olyan megközelítésre van szükség, amivel a testünkön lévő zsírszövet és izomszövet arányát tudjuk kedvezően befolyásolni. A cél az legyen, hogy izomszövetet építünk legalábbis tartunk szintenmiközben a testzsír mennyiségét csökkentjük, ezáltal pedig testkompozíciónk javul. Mivel testünk alkalmazkodik legalábbis próbálkozik vele… az edzéshez, így röviden végiggondolva a dolgot világos, hogy a hagyományos, hosszú ideig tartó alacsony intenzitású kardióedzésekre helyezett hangsúly rossz választás — szervezetünk azt fogja leszűrni, hogy nekünk valami furcsa okból kifolyólag rendszeresen kocogni kell, és ehhez a tevékenységhez fogja optimalizálni testkompozíciónkat is.

Nyilván ehhez semmi szükség plusz súlyt jelentő extra izomszövetre, főleg 2-es típusú izomrostokra.

fogyás inaktív személy számára

Bár az aerob edzés hatására is bekövetkezik némi hipertrófia az 1-es típusú lassú izomrostok esetén, ezt bőven ellensúlyozza az izomtömeg csökkenése.

Hormonrendszerünk szintén kulcsfontosságú a testkompozíció szempontjából. A súlyzós edzés főként az összetett gyakorlatok hatására pont azokból a hormonokból fog szervezetünk többet termelni, amelyek az izomtömeg építését és a zsírégetést segítik elő.

fogyás inaktív személy számára

Bár növekedési hormont szervezetünk aerob edzés alatt is kiválaszt, de ennek mennyiségét elsősorban az intenzitás befolyásolja — a tipikus kocogós kardióedzés kevés lesz. A kortizolszint ellenben hosszú aerob edzés esetén jelentősen megemelkedik, ráadásul a súlyzós edzéssel ellentétben nincs olyan inger, ami ellensúlyozná ennek hatását — az eredmény az izomtömeg csökkenése és az, hogy a szervezet zsírt próbál majd meg raktározni.

Ha a cél az esztétikus fizikum kialakítása egy váljunk szexivé hadművelet keretében, akkor a helyes stratégia nők és férfiak részére egyaránt az, hogy ha odafigyelünk étkezéseinkrea súlyzós edzésre koncentrálunk, kombinálva némi aerob edzéssel — ami lehet akár egy reggeli séta vagy kocogás, esetleg vegyünk egy biciklit és járjunk azzal kocsi helyett.

fogyás inaktív személy számára

Még jobb, ha ezt teljesítménycélokkal kombináljuk ha ugye konstans ingert produkálunk, szervezetünk sem fog késztetést éreznihogy testösszetételünkön változtassonés nem a kis lila egykezesekkel hadonászunk, hanem megtanulunk rendesen guggolni, felhúzni és nyomni — ezeknél a gyakorlatoknál nem létezik hatékonyabb módszer a testkompozíció okozhat-e a fogyás epilepsziát. Ha tetszett, lájkolj minket Facebookonvagy kövess Twitteren is!

Originally published at emelj.

fogyás inaktív személy számára